Apenheul heeft op 20 mei een tweede plaats behaald in de verkiezing van Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2022 in de categorie Leisure. Het is de eerste keer dat wij zijn genomineerd in dit grootste onafhankelijke, doorlopende onderzoek naar klantvriendelijkheid van Nederland, uitgevoerd door MarketResponse. Dat wij meteen in de prijzen vallen is natuurlijk heel bijzonder!
Apenheul is één van de vijf leisurebedrijven die in de race was voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2022. Ook de Efteling, KLM, Landal Greenparks en Van der Valk Hotels & Restaurants waren genomineerd in de categorie Leisure. De Efteling won de eerste prijs en Van der Valk Hotels & Restaurants eindigde als derde. In de top 75 van alle branches heeft Apenheul de 14e plaats behaald met een rapportcijfer van 7,9.
Directeur Roel Welsing: “Wij zijn enorm trots dat we deze prijs vandaag gewonnen hebben. Dit is een mooie blijk van waardering voor de inzet van al onze collega’s. Wij willen onze bezoekers het leukste en meest bijzondere dagje uit tussen de apen bieden. Daarom heeft iedereen bij Apenheul, van park tot kantoor, klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staan. Deze prijs is een erkenning van die inzet en een mooie waardering voor alle collega’s.”
Onafhankelijke prijs op basis van continu onderzoek
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat al sinds 2007 wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse. Organisaties kunnen zich niet zelf aanmelden of hun klanten laten stemmen. Ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. Bij deze 15e editie heeft MarketResponse 57.212 beoordelingen van 315 bedrijven verzameld.