Onderaan deze pagina vind je de veelgestelde vragen en antwoorden én de mogelijkheid om via een beveiligde omgeving inzicht te krijgen in de gegevens die van jou gelekt zijn.

Personen waarvan gegevens zijn gelekt hebben persoonlijk bericht van ons ontvangen via een e-mail. We hebben alleen de mensen kunnen informeren waarvan een e-mailadres is gelekt. Als je geen e-mail hebt ontvangen is er geen e-mailadres gelekt. Of er andere gegevens van jou gelekt zijn kunnen we vanuit veiligheidsoverwegingen niet zeggen. We kunnen jouw identiteit telefonisch/via de e-mail niet controleren.

Zoals regelmatig in diverse media wordt benadrukt is het altijd en dus ook nu erg belangrijk dat je waakzaam bent op verdachte berichten via de mail, telefoon of andere communicatiemiddelen. Ga hier nooit op in en klik niet op onbekende links. Wij benadrukken dat Apenheul, Ticketcounter of je eigen bank nooit telefonisch, per mail, per app, of op welke andere wijze dan ook zal vragen om pincodes, persoonlijke inloggegevens of om overboekingen tussen bankrekeningen of andere vertrouwelijke financiële handelingen uit te voeren. Wanneer je een verdacht bericht ontvangt, neem dan altijd contact op met de betrokken instantie via de vaste contactgegevens die je van deze organisatie hebt.

We vinden het natuurlijk heel erg vervelend dat dit is gebeurd en bieden hiervoor mede namens onze partner Ticketcounter onze excuses aan.

Onderaan deze pagina vind je de Veelgestelde vragen.

Wat is er precies van mij gelekt?
Wil je precies weten welke gegevens er van jou zijn gelekt? Vul via onderstaande beveiligde module van Ticketcounter het e-mailadres in waarop je bericht hebt ontvangen. Je ontvangt dan direct een mail met de gegevens die van jou bekend zijn.

Het kan zijn dat de module even niet zichtbaar is of een foutcode geeft. Door de vele aanvragen is de module dan tijdelijk buiten werking. We proberen dit dan zo snel mogelijk op te lossen.

Veelgestelde vragen

  • Op maandag 1 maart rond 14.45 uur hebben de personen die het betreft een e-mailbericht ontvangen van info@nieuwsbrief.apenheul.nl.

  • Ticketcounter, de partij die onze online kaartverkoop verzorgt, heeft officieel bekendgemaakt dat er door een menselijke fout in hun organisatie persoonsgegevens zijn gelekt.

    Het betreft persoonsgegevens van mensen die online kaartjes bij Apenheul hebben gekocht of een  seizoenkaart/Vriendenpas/VIP-kaart van Apenheul hadden in de periode van 19 juni 2017 tot en met 4 augustus 2020.

    Het systeem van Ticketcounter is niet gehackt, onbevoegden hebben nooit toegang gekregen tot het systeem, er is één backup-bestand gelekt.

  • Het betreft persoonsgegevens van bezoekers die in de periode van 19 juni 2017 tot en met 5 augustus 2020 zijn gebruikt bij de aankoop van online tickets en/of gegevens die gebruikt worden bij de registratie van seizoenkaarten/ Vriendenpassen/VIP-kaart, zoals naam, contactgegevens (mailadres, telefoonnummer), geboortedatum, adresgegevens (straat, huisnummer, postcode, woonplaats). Indien er met iDEAL betaald is, is ook het IBAN nummer verkregen.

    Er zijn geen pasfoto’s gelekt.

  • Het is belangrijk dat je waakzaam bent op zgn. phishing berichten via de mail, telefoon of andere communicatiemiddelen. Ga hier nooit op in en klik niet op onbekende links. Wij benadrukken dat Apenheul, Ticketcounter of je eigen bank nooit telefonisch, per mail, per app, of op welke andere wijze dan ook zal vragen om pincodes, persoonlijke inloggegevens of om overboekingen tussen bankrekeningen of andere vertrouwelijke financiële handelingen uit te voeren. Wanneer je een verdacht bericht ontvangt, neem dan altijd contact op met de betrokken instantie via de vaste contactgegevens die je van deze organisatie hebt.

  • Ticketcounter heeft direct alles ingezet om het lek te vinden. Dat is gelukt en het is direct dichtgezet. Ticketcounter heeft al haar klanten geïnformeerd en een melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

  • Nee. Ticketcounter verzorgt de online kaartverkoop van meer organisaties in Nederland en in het buitenland. Er zijn meerdere organisaties getroffen door dit datalek. Het is mogelijk dat je ook van andere partners van Ticketcounter een bericht ontvangt hierover.

  • Apenheul heeft direct contact gehad met Ticketcounter over de oorzaak van het lek en de acties die Ticketcounter heeft ondernomen om het lek te dichten en dit in de toekomst te voorkomen. Wij vinden het erg belangrijk dat de gegevens van onze bezoekers veilig zijn. Ook heeft Apenheul de persoonsgegevens opgevraagd om alle betrokken persoonlijk te kunnen informeren. Apenheul heeft ook zelf een melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

  • Wij vinden het erg belangrijk dat de gegevens van onze bezoekers veilig zijn. Apenheul sluit daarom met al haar partners waarbij sprake is van verwerking van persoonsgegevens een Verwerkingsovereenkomst waarin de bewaartermijn ook wordt afgesproken. We hebben hierover afspraken gemaakt met Ticketcounter. We zijn nu aan het uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren.

  • Het is belangrijk dat je waakzaam bent op zgn. phishing berichten via de mail, telefoon of andere communicatiemiddelen. Ga hier nooit op in en klik niet op onbekende links. Wij benadrukken dat Apenheul, Ticketcounter of je eigen bank nooit telefonisch, per mail, per app, of op welke andere wijze dan ook zal vragen om pincodes, persoonlijke inloggegevens of om overboekingen tussen bankrekeningen of andere vertrouwelijke financiële handelingen uit te voeren. Wanneer je een verdacht bericht ontvangt, neem dan altijd contact op met de betrokken organisatie via de vaste contactgegevens die je daarvan hebt.

  • Het is helaas niet bekend bij wie de gelekte gegevens bekend zijn.

  • Het is belangrijk dat je waakzaam bent op zgn. phishing berichten via de mail, telefoon of andere communicatiemiddelen. Ga hier nooit op in en klik niet op onbekende links. Wij benadrukken dat Apenheul, Ticketcounter of je eigen bank nooit telefonisch, per mail, per app, of op welke andere wijze dan ook zal vragen om pincodes, persoonlijke inloggegevens of om overboekingen tussen bankrekeningen of andere vertrouwelijke financiële handelingen uit te voeren. Wanneer je een verdacht bericht ontvangt, neem dan altijd contact op met de betrokken instantie via de vaste contactgegevens die je van deze organisatie hebt.

  • Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar info@ticketcounter.nl en zij zullen dan de gegevens conform de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) uit het systeem verwijderen.

  • Wij vinden het erg belangrijk dat de gegevens van onze bezoekers veilig zijn. Apenheul sluit daarom met al haar partners waarbij sprake is van verwerking van persoonsgegevens een Verwerkingsovereenkomst. Door een menselijke fout bij Ticketcounter zijn deze gegevens toch gelekt. Er is direct actie op ondernomen, het lek is gedicht en de werkwijze is aangepast om dit in de toekomst te voorkomen. Wij zijn en blijven met Ticketcounter in gesprek om ervoor te zorgen dat je je gegevens veilig en vertrouwd conform de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) kunt gebruiken voor een bezoek aan ons park.

  • Kan je het antwoord op je vraag niet vinden, neem dan contact met ons op via info@apenheul.nl of 055 – 3575757. We proberen je dan zo snel mogelijk te helpen.