Over Apenheul

Apenheul is een prachtig, groen apenpark in Apeldoorn. Jaarlijks beleven zo’n 500.000 bezoekers hier een onvergetelijke dag uit. Tussen de loslopende apen leren ze meer over de apen en hun soortgenoten in het wild. Zo stimuleren we liefde voor dieren en natuur. Met het Apenheul Natuurbehoudfonds zijn we wereldwijd actief om de apen en hun leefgebied te beschermen. Daarnaast ligt aan de rand van Apenheul één van de meest duurzame congreslocaties van Nederland: De St@art. Hier vinden jaarlijks zo’n 300 congressen, evenementen en familiefeesten plaats. Onze medewerkers zijn zeer bevlogen en betrokken en dat maakt Apenheul tot ‘Beste Werkgever’.

Wat ga jij bijdragen aan de missie van Apenheul?

Apenheul is een apenpark met een missie. We willen liefde en respect voor dieren en natuur stimuleren bij al onze gasten tijdens het leukste dagje uit tussen de apen. Als F&B manager draag je hieraan bij. Je voorziet onze horeca-organisatie van alle benodigde procedures, juiste en voldoende (keuken)materialen, een effectief voorraadbeheer en een aantrekkelijk en passend horeca-aanbod. Samen met een team van coördinatoren, die operationeel leidinggeven aan diverse teams, zorg jij er voor dat de bezoekers niet alleen kunnen genieten van de apen, maar ook van (h)eerlijk eten en drinken tijdens hun bezoek aan ons park.

Waar kom je te werken?

Als F&B manager maak je deel uit van de afdeling Hospitality. Dit team bestaat naast de afdeling horeca uit de afdelingen bezoekersservice, souvenirshop en banqueting. Deze afdelingen worden aangestuurd door coördinatoren en als F&B manager zijn dit je directe collega’s. Je legt verantwoording af aan het hoofd van de afdeling Hospitality.

Jouw fysieke werkomgeving bestaat uit drie counterrestaurants en een aantal losse verkooppunten. In deze inspirerende omgeving, met op de achtergrond geluiden van de apen en enthousiaste bezoekers, draag jij zorg voor de juiste voorbereidingen, zodat onze horecamedewerkers een vlekkeloze werkdag ervaren en onze gasten gastvrij kunnen ontvangen en bedienen. Als de bezoekersdrukte hier om vraagt, draai je mee in de operationele aansturing op de werkvloer.

Voorbeelden van jouw werkzaamheden in het geopende seizoen (april tot en met oktober):

  • Bestellingen doen bij onze leveranciers en zorg dragen voor een effectief voorraadbeheer
  • Doorlopende analyse van het assortiment, signaleren van omzetkansen en deze in overleg met het hoofd van de afdeling Hospitality doorvoeren
  • Zorgdragen voor goed werkende en voldoende (keuken)materialen
  • Aanscherpen en bijstellen van procedures voor de horeca-afdeling
  • Operationele aansturing van het horecateam en toezien op naleving van werkprocessen, verdeling van werk, motiveren en begeleiden van medewerkers en het verzorgen van kassa-afdrachten
  • Verbeterplannen aandragen voor de afdeling horeca

Voorbeelden van jouw werkzaamheden in het gesloten seizoen (november tot en met maart):

  • Analyse van het gevoerde assortiment en op basis van deze analyse en marktontwikkelingen wijzigingen in het assortiment voorstellen
  • Uitvoeren van calculaties en menu enginering
  • Dienstverlening van leveranciers evalueren en hen sturen op gemaakte en/of nieuwe afspraken
  • Invulling geven aan toegekende investeringen

Wat heb je daar voor nodig?

Onze perfecte match:

  • Heeft HBO werk- en denkniveau;
  • Is een ervaren leidinggevende binnen de horeca;
  • Krijgt energie van plannen, organiseren, processen aanscherpen en kansen benutten;
  • Is bereid een stapje extra te zetten;
  • Kan makkelijk schakelen en is flexibel;
  • Weet hoe belangrijk gastvrijheid is en kan dit te combineren met commerciële- en financiële doelstellingen.

Wat krijg jij daar voor terug?

  • Een volgende stap in je carrière bij een dynamische organisatie die volop in beweging is, haar steentje bijdraagt aan een betere wereld en veel waarde hecht aan diversiteit in haar team.
  • Een uitdagende functie met veel afwisseling. Geen dag is hier hetzelfde!
  • Een fulltime baan met in eerste instantie een jaarcontract me intentie op verlenging.
  • Eén van de mooiste werkplekken in Nederland: een bos met zo’n 300 apen waarvan ongeveer de helft gewoon los tussen de bezoekers loopt!
  • Leuke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals korting op andere uitjes in Nederland.
  • De kans om je talenten en kwaliteiten in te zetten en verder te ontwikkelen.
  • Een plek in een dynamisch team van bevlogen en betrokken collega’s met passie voor dieren én mensen, waarin naast hard werken ook ruimte is voor gezelligheid.
  • Een beloning passend bij de werkervaring en conform de cao voor Dierentuinen.

Je bent overtuigd?

Overtuig ons dan dat wij jou in ons team moeten hebben! Stuur je motivatie met CV naar ikbenovertuigd@apenheul.nl t.a.v. Martijn Nagel. Neem bij vragen contact met Martijn op via telefoonnummer 055-357 57 00.

Onze medewerkers zijn zeer bevlogen en betrokken en dat maakt Apenheul tot “Beste Werkgever”