Over Apenheul
Apenheul is een prachtig, groen dierenpark in Apeldoorn. Jaarlijks beleven zo’n 500.000 bezoekers hier een onvergetelijke dag uit. Tussen de loslopende apen leren ze meer over de apen en hun soortgenoten in het wild. Zo stimuleren we liefde voor dieren en natuur. Met het Apenheul Natuurbehoudfonds zijn we wereldwijd actief om de apen en hun leefgebied te beschermen. Daarnaast ligt aan de rand van Apenheul één van de meest duurzame congreslocaties van Nederland: De St@art. Hier vinden jaarlijks zo’n 300 congressen, evenementen en familiefeesten plaats. Onze medewerkers zijn zeer bevlogen en betrokken en dat maakt Apenheul tot ‘Beste Werkgever’.
Waar kom je te werken?
Als Banqueting Manager maak je onderdeel uit van het team Coördinatoren van de afdeling Hospitality en werk je nauw samen met de afdeling Sales. In jouw rol stuur jij, door middel van supervisors, de afdeling banqueting aan. Als een echte horeca- en gastvrijheidsprofessional ben jij verantwoordelijk voor een bij Apenheul passende, aantrekkelijke en rendabele banquetingmap die jij met de afdeling Sales samenstelt. Je stuurt leveranciers op gemaakte afspraken en kwaliteit.
Tevens zorg jij voor representatieve en hoogwaardige congres- en vergaderlocaties. Hiervoor draag je verbeter- en investeringsplannen aan (en voert deze uit) en je zorgt tijdens het congres- en vergaderseizoen dat de locaties schoon en netjes onderhouden blijven. In het voortraject van een evenement stem jij de laatste details af en ontzorg je de opdrachtgever.
Daarnaast faciliteer jij jouw team met de juiste voorraden, hulpmiddelen en procedures. Tenslotte weet jij, na twee coronajaren met weinig zakelijke evenementen, dit team op te bouwen te binden en te ontwikkelen tot (jonge) gastvrije horeca professionals.
Voorbeelden van jouw werkzaamheden
• Jij geeft invulling aan de banquetmap
• Jij bent sparringspartner van de afdeling Sales in complexere verkooptrajecten
• Jij bent aanspreekpunt van onze opdrachtgevers in aanloop naar het evenement
• Jij zorgt voor representatieve en hoogwaardige vergaderlocaties
• Jij stuurt leveranciers op gemaakte afspraken en kwaliteit
• Jij coacht en motiveert jouw team om net dat stapje extra te doen voor onze gasten
Wat heb je daarvoor nodig?
Onze perfecte match:
• Heeft HBO werk- en denkniveau;
• Is een ervaren leidinggevende binnen de horeca
• Krijgt energie van plannen, organiseren, processen aanscherpen en kansen benutten;
• Is bereid een stapje extra te zetten;
• Kan makkelijk schakelen en is flexibel;
• Weet hoe belangrijk gastvrijheid is en kan dit te combineren met commerciële- en financiële doelstellingen.